آخرین اخبار

میراکست (Miracast) چیست ؟
سه شنبه, 22 مهر 1393 08:24

تکنولوژی میراکست (Miracast) استانداردی است که برای انتقال داده‌های تصویری با کیفیت بالا، از طریق WiFi مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌کمک این فناوری، می‌توان صفحه نمایش بزرگ‌تری را به‌عنوان نمایشگر گوشی‌های تلفن همراه استفاده کرد و از تماشای فیلم‌های HD در اندازه‌ای بزرگ‌تر لذت برد و یا کار با اپلیکیشن‌ها را در سایزی متفاوت تجربه کرد. 

 میراکست(Miracast) را می‌توان به‌کارگیری رابط HDMI به صورت بی‌سیم نامید. با استفاده از این فناوری صفحه نمایشگرهایی همچون تلویزیون به صورت بزرگتر و صوت و تصویر آنها با کیفیتی بالاتر قابل مشاهده است.

 

با فعال کردن این قابلیت می‌توانید از تلویزیون خود به عنوان صفحه نمایش استفاده کنید، بدون اینکه نیازی به برقراری اتصال سیم بین تلویزیون و گوشی باشید. و به این ترتیب می‌توانید تمام فعالیت‌های مورد نظر خود از جمله کار با اپلیکیشن‌ها، تماشای ویدیو و انجام ‌بازی‌ را در تلویزیون مشاهده نمایید.

با توجه به اینکه این تکنولوژی بر پایه فناوری بی‌سیم بنا شده است ولی در عین حال نیازی به سیستم بی‌سیم موجود در منزل شما ندارد.

در ضمن با وجود ضعف‌های موجود و نو پا بودن این فناوری، پیشرفت‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است و امکان افزودن قابلیت‌های زیادی به این فناوری وجود دارد.

میراکست (Mirecast)

(Miracast(Media sharing

Prev Next
About the author
ایزد خضری یزدان

ایزد خضری یزدان , دانشجوی کارشناسی ریاضیات و کاربردها ی دانشگاه علم و صنعت ایران هستم و حدود یک سال است که به مطالعاتی  در مورد کمپین های تبلیغاتی و همچنین google adwords پرداخته ام و هم زمان با آن به کار در شرکت نوران مشغول شدم.به دلیل میل وعلاقه شخصی مسئولیت مدیریت محتوای برخی از شبکه های اجتماعی را بر عهده گرفته و اخباری که در زمینه فناوری های نوین برای خوانندگان جذاب باشد ,  به اشتراک می گذارم.