آخرین اخبار

This is some blog description about this site

آشنایی با 11 مزیت لینک های ماکروویو

آشنایی با  11 مزیت لینک های ماکروویو

لینک های مايكروويو در صنعت مخابرات کاربرد های فراوانی دارد و پهناي باند وسيع آن برای ارتباط نقطه به نقطه بي سيم ايده آل اند.

با تركيبي از ماهواره ها و ارتباط نقطه به نقطه مايكروويو مي توان به برقراري ارتباط بين قاره ها دست يافت.

در مقايسه با همه تكنولوژيهای بي سيم، سيستمهای ماكروويو داراي بالاترين عرض باند بوده ( به دليل توان بالاي سيستمهای فرستنده) دستيابی به سرعت 1000 مگابيت بر ثانيه و بالاتر در اين سيستم ها امكانپذير است. سيگنالهای ارسال شده ، مسافتهای خيلي زيادی را طی می كند.

 

مقرون به صرفه بودن هزینه های تهیه تجهیزات ماکروویو در مقایسه با سایر رقبا،نصب آسان و گستردگی ساپورت نیز سبب می شود کاربران همیشه این محصولات را در زمره نخستین انتخاب های خود در نظر داشته باشند.

 

مزایای لینک های مخابراتی ماکروویو (microwave) :

1 –هزینه کمتر در مقایسه با استفاده از MPLS  و Leased Line

2 – نرخ بازگشت سرمایه بالا در برابر هزینه کل مالکیت

3 – پایداری لینک در سطح 99.99 درصد 

4 – توانایی انتقال حجم بالای اطلاعات (بیش از یک گیگابیت در ثانیه )    

5 -امکان انتقال مستقیم خطوط E1/T1 , STM1 , STM4

6 – هزینه نگهداری پایین

7- امکانات نرم افزاری بالا به منظور مدیریت لینک ارتباطی

8- قابلیت Expansion  با هزینه پایین (قابلیت افزایش پهنای باند دستگاه با خرید لایسنس)

9- قابلیت پیاده سازی لینک همراه با لینک پشتیبان

10- در اختیار بودن کامل مسیر ارتباطی

11- امکان رمز گذاری مسیر ارتباطی

 

برد بالا و مزایای زیادی که در قسمت قبل درخصوص سیستم های مایکروویو به آن ها اشاره شد سبب شده برند های مطرح جهان به ارایه محصولات مختلف در این خصوص بپردازند.

در صورت استفاده از تکنولوژی ماکروویو برای ایجاد لینک های نقطه به نقطه، به جز هزینۀ اولیه (خرید و نصب و راه اندازی) هزینۀ دیگری مورد نیاز نیست. اما در صورت استفاده از اینترانت یا اینترنت، همواره باید هزینۀ ماهانه یا سالانه پرداخت شود.

درنگاه نخست ممکن است هزینه های استفاده از محصولات ماکروویو (microwave) بالا به نظر برسد اما پس از بررسی هزینه های یک ساله نصب و راه اندازی این سیستم با سیستم های مشابه با توجه به اینکه مالکیت لینک در پایان دوره دراختیار خود مجموعه قرار خواهد  گرفت، استفاده از این راهکار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

شرکت نوران ارتباطات با همکاری برند ها و تولید کنندگان تجهیزات مخابراتی ماکروویو به صورت جامع به ارایه خدمات در این حوزه می پردازد، امکان سنجی ، طراحی ، تامین تجهیزات ، نصب و نگهداری لینک از جمله خدمات شرکت نوران ارتباطات در این حوزه است.

این شرکت افتخار همکاری با برخی از بهترین تولید کنندگان محصولات ماکروویو را داشته و به عنوان نماینده به ارائه ی خدمات در این زمینه میپردازد .برخی از این تولید کنندگان عبارتند از :

دراگون ویو (DragonWave) 

کمپانی کانادایی دراگون ویو از بزرگترین و پرسابقه ترین تولید کنندگان ارتباطات پرظرفیت ماکرویو مخابراتی است و همیشه در زمینه ارتباطات بی سیم نقطه به نقطه Point to Point بر روی فرکانس های مختلف پیشرو و صاحب تکنولوژی بوده است.

نوران ارتباطات به عنوان نماینده شرکت دراگون ویو در ایران به ارایه راهکار ها و خدمات این شرکت می پردازد.

 

تجهیزات مایکروویو و SM و Exalt و لینک مخابراتی

+DragonWave Horizon Compact

محصولی از شرکت DragonWave که یک دستگاه کامپکت بوده و شامل مودم و رادیو در یک پکیج است این رادیو برای لینک های ماکروویو در هر شرایط آب و هوایی بسیار مناسب می باشد همچنین ظرفیت انتقال اطلاعات تا 800Mbps را داراست.

آشنایی با مزیت های لینک های مایکروویو microwave

 

Harmony-Enhanced

تکنولوژی جدید شامل مدلاسیون تا 4096 QAM ، پنل سایز 112 مگاهرتزی از خصوصیات این رادیو محسوب می شود. این دستگاه قابلیت انتقال اطلاعات تا 2 گیگابیت بر ثانیه را داراست. همچنین دارای 2 پورت اترنت و 2 پورت اپتیکال برای ارتباط با شبکه است.

آشنایی با تکنولوژی مخابراتی لینک های مایکروویو

مقایسه تکنولوژی مخابراتی مایکروویو

هوآوی (Huawei)

هوآوی Huawei یک شرکت چینی بین المللی از بزرگترین شرکت های ارائه کننده خدمات در حوزه تلکام می باشد. این شرکت در تمام حوزه های تلکام راهکار خاص خود را ارائه مینماید ، بخشی از خدمات هوآوی Huawei در حوزه ماکروویو بوده و از جمله ارائه کنندگان اصلی به بسیاری از بزرگترین اپراتورهای جهان است.

شرکت هوآوی در سال 1987 توسط یک افسر سابق ارتش چین و با هدف تولید تجهیزات شبکه ارتباطی و فروش آن در داخل و خارج چین تاسیس شد. هم اکنون مراکز تحقیق و توسعه تجهیزات رادیویی و مخابراتی هوآوی در کشورهای مختلفی در سراسر جهان در حال فعالیت هستند.

تکنولوژی و مزیت های های لینک مایکروویو

 

RTN 905

مزیت این دستگاه پیکربندی آسان و داشتن Interface های مختلف برای کامل ترین و پیشرفته ترین شبکه بی سیم است.

مزیت های لینک های مخابراتی اس ام و هوآوی


 

RTN 980

پشتیبانی از XPIC، تعمیر و نگهداری آسان،همگام سازی ساده از مشخصات این محصول است همچنین،حالت قرارگیری در این محصول5U و پشتیبانی حداکثر 14RF است.

لینک های مایکروویو و دراگون ویوو و اگزالت

آشنایی با مزیت های لینک های مخابراتی مایکروویو

اریکسون (Ericsson) :

اریکسون (Ericsson) ارائه کننده راهکار در زمینه زیر ساخت های مخابراتی است و توان این را دارد که به صنعت مخابرات و بخش های مختلف دیگر کسب و کارها پویایی و رونق بدهد.

مدیران اریکسون تلاش می کنند به عنوان رهبران تجهیزات و فناوری های ارتباطات و مخابرات بهترین خدمات را به مخاطبینشان که بیش از 40 درصد از ترافیک تلفن همراه جهان را در اختیار دارند ارایه نمایند.

خدمات اریکسون به بهره وری ، بهبود تجربه کاربر و دستیابی به فرصت های جدید شغلی صنعت مخابرات و دیگر صنایع جهانی می انجامد.

تکنولوژی microwave و لینک های مایکروویو

 

MINI-Link TN

محصولی با عملکرد بالا و قابلیت های مختلف و برای رفع نیازهای متفاوت مشتریان. این دستگاه با داشتن Interface های مختلف توان انتقال انواع مختلف Data را داراست. همچنین این محصول قادر به ارسال دو برابر ظرفیت در یک کانال را با استفاده ازتکنولوژی XPIC است.

آشنایی با لینک مایکروویو و تکنولوژی microwave

 

MINI-Link CN

انتخاب کامل برای راه حل های شبکه برای ارسال دو برابر ظرفیت در یک کانال را با استفاده ازتکنولوژی XPIC است. مزیت های این محصول استفاده در شبکه های Backhaul موبایل ، پشتیبانی درIP های اترنت است.

آشنایی با اگزالت و اریکسون و اس ام و هوآوی

اس ام و SM و اریکسون Ericsson و اگزالت

اس ام (Siae Microelettronica):

اس ام (SM یا Siae Microelettronica) یک شرکت ایتالیایی با سابقه ای بیش از نیم قرن در حوزه مخابرات است که یکی از قدیمی ترین شرکت های جهان محسوب می شود.

این شرکت تولید کننده محصولات مختلفی در حوزه تلکام است، در حوزه تجهیزات ماکروویو این شرکت تولید کننده تجهیزات مختلفی است که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

لینک های مایکروویو و تکنولوژی مخابراتی microwave

 

ALFOplus2

این محصول از قدرت سخت افزاری بالا برخوردار بوده و در عین حال بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی ها در زمینه مدلاسیون به این دستگاه قدرت دو چندان بخشیده و منجر به این شده که به توانایی ارسال 6 گیگاهرتز و مجوز به 42 گیگاهرتز ثانیه اطلاعات دارد.

تکنولوژی لینک های مایکروویو

 

ALFOplus80

این محصول از قدرت سخت افزاری بالا برخوردار بوده و در عین حال بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی ها در زمینه مدلاسیون به این دستگاه قدرت دو چندان بخشیده و منجر به این شده که به توانایی ارسال 2.5 گیگابیت در ثانیه اطلاعات دست یابد.

اس ام و هوآوی و اریکسون  و تجهیزات لینک های مایکروویو

آشنایی با لینک های مایکروویو و تجهیزات اس ام و هوآوی و اریکسون
آشنایی با اس ام SM و اریکسون Ericsson و هوآوی

 

SM ALS

این گروه از محصولات برای شبکه هایی که از دستگاه های PDH استفاده می کنند و قصد دارند نوع معماری خود را به SDH انتقال دهند مناسب است. پشتیبانی هم زمان از دو تکنولوژی فوق مزیت دو چندانی به این خانواده از محصولات بخشیده است.

آشنایی با تکنولوژی مخابراتی مایکروویو و هوآوی

میکرن(Micran):

شرکتی مبتکر در زمینه تولید تجهیزات ماکروویو، تجهیزات تست واندازه گیری سیستم های نظارتی و سیستم های راهبریاست. این شرکت با بیش از دو دهه سابقه فعالیت در حوزه telecom شرکت برتر تکنولوژیک روسیه هست.

نقطه قوت این شرکت اتکا به دانش فنی و تیم قوی R&D است که ریشه در دانشگاه های شهر Tomsk روسه جایی که دفتر اصلی این شرکت قرار دارداست.

تجهیزات مخابراتی مایکروویو و اگزالت و اریسکون

 

Y-Packet-R1

توانایی های بالا در کنار قیمت مناسب و نصب و راه اندازی آسان یکی از مزیت های این محصول است. این محصول برای محیط های داخل ساختمان و با بیرون آن با شرایط آب و هوایی مختلف قابل استفاده است.

مزیت لینک های مخابراتی مایکروویو

مجموع رتبه (1)

5 از 5 ستاره
  • مهمان - حقانی

    دارای رتبه 5 از 5 ستاره

    بسیار عالی خسته نباشید

    دوست دارم 0 لینک کوتاه:

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید