آخرین اخبار

This is some blog description about this site

معرفی Dynamic DNS و DDNS سرویس

معرفی Dynamic DNS و DDNS سرویس

Dynamic DNS (همچنین به عنوان DDNS یا DynDNS نیز شناخته می‌شود) نوعی سرویس برای Mapping یا اختصاص نام دامنه اینترنت (Internet Domain Name) به کامپیوتری است که دارای IP آدرس های Dynamic می‌باشد. بیشتر کامپیوترها از طریق DHCP به روتر متصل می‌شوند که این یعنی روتر به صورت رندوم و تصادفی یک آدرس IP به کامپیوتر شما اختصاص می‌دهد.

به بیان دیگر، آدرس IP کامپیوتر شما همیشه در حال تغییر است که این امر اتصال با دنیای خارج را برای شما دشوار می‌کند. Dynamic DNS از طریق بروز رسانی مداوم سرویس DNS به آخرین آدرس IP شما، این موضوع را حل می‌نماید.

Dynamic DNS یا DDNS

اگر به دنبال راه اندازی شبکه خانگی خود هستید، در این مقاله برخی از بهترین ارائه دهندگان رایگان DNS Dynamic را بیان خواهیم کرد تا با آن ها بیشتر آشنا شوید.

YDNS

YDNS یک ارائه دهنده DNS داینامیک رایگان است که فقط از شما می‌خواهد تا برای استفاده از این سرویس ابتدا از طریق ایمیل و پسورد یک حساب کاربری ایجاد نمایید. صرف نظر از اینکه محدود به استفاده از نام دامنه ydns.eu هستید، می توانید یک نام دلخواه برای ایجاد DDNS وارد کنید که به نام دامنه ydns.eu افزوده می‌شود. در حالت کلی، استفاده از نام دامنه نهایی برای بسیاری از افراد کفایت می‌کند.

Dynamic DNS یا DDNS چیست

علاوه بر اینکه هیچ محدودیتی برای داشتن هر تعداد هاست یا دامنه سفارشی در YDNS وجود ندارد، بلکه قابلیت پشتیبانی از افزونه امنیتی DNSSEC نیز وجود خواهد داشت. این برنامه با انواع روش های پیاده سازی DNS Dynamic کار می‌کند و کاربران حرفه ای می توانند از طریق bash script هاست های داینامیکشان را به روز رسانی کنند.

CLI فایل bash script و نرم افزارهای جانبی سمت کلاینت را می‌توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید:

https://ydns.io/downloads

FreeDNS

FreeDNS یکی از ساده ترین راه ها را برای تنظیم سریع Dynamic DNS ارائه می‌دهد (همچنین ارئه دهنده سرویس DNS Static نیز می‌باشد).

Dynamic DNS چیست

ده ها هزار دامنه برای انتخاب وجود دارد که علاوه بر آن گزینه استفاده از نام دامنه های دلخواه خود را نیز خواهید داشت. FreeDNS یکی از محبوب ترین ارائه دهندگان Dynamic DNS است که با بیش از 7 میلیارد درخواست در هر ماه سروکار دارد.

ساخت حساب کاربری در این سرویس به سادگی قابل انجام است و تنها 5 دقیقه از زمان شما را خواهد گرفت. پس از ایجاد حساب کاربری، می‌توانید بیش از 90000 دامنه را انتخاب کنید که همه‌ی آن‌ها URL Redirectionرا ارائه می‌دهند.

Securepoint DynDNS

از دیگر ارائه دهندگان DDNS رایگان می‌توان به شرکت آلمانی Securepoint DynDNS اشاره کرد که خدماتی کاملا رایگان را به شما ارائه می‌دهد. یکی از اولین مواردی که توجه شما را به وب سایت جلب می‌کند این است که 5 هاست و صد دامنه به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده می‌شود. علاوه بر آن، این شرکت ارائه دهنده DDNS به شکل یکپارچه با قابلیت همگام سازی در فایروال و انواع دستگاه را داراست. همچنین این شرکت، ارائه دهنده "secure point" نیز می‌باشد، یعنی شما مجاز به استفاده از تمامی خدمات هستید بدون آن‌که به دستگاه "secure point" نیازی داشته باشید.

Dynamic DDNS چیست

ثبت نام در آن به راحتی و به سرعت انجام می‌پذیرد. شما فقط به یک نام کاربری، یک آدرس ایمیل و البته یک رمز عبور نیاز دارید. پس از ثبت نام و با دریافت ایمیل تایید (Verification) می‌توانید شروع به استفاده از آن کنید.

Securepoint DynDNS از پروتکل IPv6 و update token پشتیبانی می کند که یک رمز عبور اضافی برای امنیت بیشتر است.

Afraid.org

این سرویس Dynamic DNS رایگان (علاوه بر DNS انواع free hosting را نیز ارائه می دهد) یکی از بهترین ارائه دهندگان فعال در زمینه خدمات DNS داینامیک رایگان می‌باشد.

شما می‌توانید بصورت رایگان از پنج subdomain در fear.org بهره مند شوید. در صورت تمایل تعداد نامحدودی دامین اختصاصی نیز خواهید داشت که به ازای هر کدام 20 ساب دامین دریافت خواهید کرد. ایجاد حساب کاربری در این سایت در کمتر 5 دقیقه انجام می‌پذیرد و به محض ایجاد حساب می‌توانید لیست دامین ها را مشاهده کنید. این سرویس بیش از 55000 دامین را برای انتخاب ارائه می‌دهد که به لطف domain pool، می‌توانید دامین های مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین در این سایت URL Redirection رایگان نیز در دسترس خواهد بود.

DDNS چیست

اکانت های های پریمیوم، که از 5 دلار در ماه شروع می شوند، 50 subdomain اضافی، یک wildcard DNS و سه stealth flag برای hide کردن دامین های شما، از هر نوع مکانیزم اشتراک گذاری، را ارائه می‌دهند. اگر شما بخواهید اکانت های پرمیوم گرانتری (10، 25 و 50 دلاری) را خریداری کنید ساب دامین و stealth flag بیشتری را نیز دریافت خواهید کرد. لازم به ذکر است، اکانت های 25 و 50 دلاری برای برند سازی حرفه ای مناسب هستند.

No-IP

این ارائه دهنده DDNS یک پکیج رایگان و دو پکیج پولی را ارائه می‌دهد. نسخه رایگان شما را به سه hostname، تعداد محدودی دامنه و نیاز به تایید حساب در هر سی روز محدود می‌کند و در صورتی که حساب ها تایید نشوند، بلافاصله حذف خواهند شد.

DNS چیست

شما در نسخه رایگان شما با سیلی از تبلیغات روبه‌رو خواهید بود. در حالیکه، این مورد در نسخه‌ی پولی وجود ندارد.

امکانات هر سه پکیج NO-IP در جدول زیر مشخص شده اند.

نسخه Plus-Managed DNS نسخه پولی Improved Dynamic DNS نسخه رایگان DNS Dynamic
ارائه بیش از 50 hostnames ارائه بیش از 25 hostnames ارائه 3 hostnames
امکان ثبت دامنه امکان داشتن 80 دامین یا بیشتر ارائه تعداد محدودی از دامین ها
حساب کاربری بدون تاریخ انقضا و دارای پشتیبانی تلفنی حساب کاربری بدون تاریخ انقضا نیاز به تایید حساب ها (هر 30 روز یک بار)

علاوه بر Dynamic DNS، شما همچنین باید از یک سرویس DNS که می‌تواند از حریم خصوصی آنلاین شما محافظت کند استفاده کنید مانند NextDNS یا فعال کردن DNS بر روی HTTPS در مرورگرها .

Dynu

برخلاف Securepoint DynDNS ، Dynu کاملاً رایگان نیست. در نسخه پولی این سرویس ویژگی های اضافی وجود دارد که در نسخه رایگان آن در دسترس نیست. با این حال، نسخه رایگان از طریق تعدادی از سرورهای واقع در سراسر جهان، DNS مطمئنی را فراهم می‌کند. DDNS سرویس های Dynu، دامین های Top-Level و Third-Level (گرفتن subdomain روی dynu.com) را نیز ارائه می دهند. این امر ضروری و حائز اهمیت است زیرا، دامنه های سطح بالا (Top-Level)، صرف نظر از کشورهایی که به آن‌ها تعلق دارند، کار خواهند کرد. علاوه بر ویژگی راحتی کار با آن، می‌توان گفت که dynu بهترین ارائه دهنده DDNS رایگان به شماره می‌رود.

Dynamic DNS چیست

  تعداد هاست ها و دامین ها requirements قابلیت ها پشتیبانی مشتریان
DynDNS Service (رایگان) 3 هاست و تعداد محدودی دامین ثبت نام ساده - Resourceهای کمکی، دستور العمل ها و ایمیل پشتیبانی
DynDNS Service (پولی) 100 هاست و تعداد محدودی دامین ثبت نام ساده ابزار پولی DynDNS Updater Resourceهای کمکی، دستور العمل ها و ایمیل پشتیبانی
DNSdynamic (رایگان) هاست نامحدود و تعداد وسیعی از دامین ها راه اندازی پیچیده سرویس VPN رایگان ایمیل و توییتر
No-IP (رایگان) 3 هاست و تعداد محدودی دامین نیاز به تایید حساب هر 30 روز یک بار - فقط ایمیل
No-IP Verbessertes Dynamic DNS (پولی) بیش از 25 hostnames، بیش از 80 دامین حساب کاربری بدون تاریخ انقضا سرویس بدون تبلیغات و صد در صد تضمینی ایمیل و پشتیبانی تلفنی
No-IP Plus-Managed DNS (پولی) بیش از 25 hostname و امکان ثبت دامین حساب کاربری بدون تاریخ انقضا پشتیبانی از email upgrade و SSL upgrade ایمیل و پشتیبانی تلفنی
Securepoint DynDNS (رایگان) 5 هاست و 100 دامین Registration پشتیبانی از IPv6 و update token فرم تماس، دستورالعمل ها و تالار گفتگو
Dynu (رایگان) 1 subdomain حساب کاربری رایگان کلاینت رایگان DynDNS قسمت سوالات متداول (FAQ) و آموزش ها
Dynu (پولی) ساب دامین های نامحدود حساب کاربری رایگان کلاینت رایگان DynDNS قسمت سوالات متداول (FAQ) و آموزش ها

دانلود DDNS کلاینت این سرویس، که در پس زمینه اجرا می‌شود و با تغییر آدرس IP شما به طور خودکار DNS Record را آپدیت می‌کند، رایگان است. با استفاده از نسخه رایگان، تمام قابلیت‌ ها فقط برای یک Subdomain در دسترس هستند. در حالی‌ که در نسخه پولی، شما تمام این قابلیت ها را برای تعداد نامحدودی از subdomainها خواهید داشت. این قابلیت ها شامل: خدمات ایمیل، ثبت دامنه و گواهینامه های SSL هستند.

در جدول پایین به مقایسه انواع پکیج های ارائه دهندگان برتر DDNS می‌پردازیم.

Service DynDNS

یکی دیگر از ارائه دهندگان سرویس DNS داینامیک رایگان DynDNS Service می‌باشد که در آلمان واقع شده است. در کنار ارائه سرویس رایگان، دارای گزینه های پولی نیز هست که قابلیت ها به خصوص و ویژه‌ای را به شما ارائه می‌دهد.

شما در نسخه رایگان تا سه دامنه DDNS را می‌توانید داشته باشید که تنها نیاز هست یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید. همچنین فرآیند تنظیم آن به راحتی انجام می‌پذیرد: شما نیاز به ایجاد یک Campaign DDNS دارید تا داده های حساب را وارد روتر کنید.

DNSdynamic

DnsDynamic طیف گسترده ای از دامنه‌ ها را ارائه می دهد که بسیاری از آن‌ها .com هستند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا تعداد نامحدودی از hostname ها را ثبت کنید. آنچه این ارائه دهنده را به گزینه ای جالب تر و جذاب تر از سایر ارائه دهندگان Dynamic DNSتبدیل می‌کند این است که شما مجبور نیستید فقط برای انتخاب دامنه در dnsdynamic.org حساب کاربری ایجاد کنید.

در کلاینت Windows یا Linux، آدرس‌ های IP از طریق یک سرویس VPN رایگان به names DNS، update می‌شوند. همچنین DNSdynamic دارای رابط کاربری مبتنی بر وب است که کار با آن به سادگی انجام می‌پذیرد.

نکته منفی این سرویس رایگان، مشکلاتی است که در تنظیم آن وجود دارد. شما باید توجه زیادی به دستورالعمل های محافظت از داده ها داشته باشید. با این وجود می توانید از طریق پست الکترونیکی یا توییتر با پشتیبانی مشتری ارتباط برقرار کنید.

DuckDNS

DuckDNS یک ارائه دهنده سرویس DNS Dynamic می‌باشد که با استفاده از زیرساخت های آمازون ساخته شده است. وب سایت ساده‌ای دارد و کل سیستم فقط توسط دو مهندس نرم افزار اداره می‌شود.

Dynamic DNS و DDNS چیست

این سیستم، آموزش های مختلفی برای راه‌اندازی DuckDNS در انواع سیستم عامل ها دارد. این سیستم عامل ها شامل، macOS ، Windows و Linux می‌باشند اما محدود به آن‌ها نیستند.

شما مجاز هستید تا چهار subdomain را در duckdns.org داشته باشد و در صورتی که بخواهید تعداد بیشتری زیردامنه دریافت کنید باید از تیم ارائه دهنده، حمایت مالی (Donation) کنید.

در جدول پایین می‌توانید دیگر ارائه دهندگان DDNS را مشاهده ‌کنید.

#Name Description Link
1 NO-IP یک ارائه دهنده رایگان و مطمئن که از سال 1999 مشغول به فعالیت است. Both No-ip
2 DYN ارائه دهنده خدمات هاستینگ و مدیریت DNS در سطح جهانی. Paid Oracle
3 DYNU ارائه خدمات 100٪ رایگان برای domain name های Third-Level و Top-Level بدون محدودیت در تعداد record یا Domain name. Free Dynu
4 MYQ-SEE این سرویس رایگان برای دوربین های DVR و IP برند Q-See ارائه شده است. Free Myq-See
5 DVRLISTS این سرویس رایگان برای دوربین های DVR و IP برند LTS ارائه می‌شود. Free Dvrlists
6 ACCESS این یک سرویس رایگان با امکان انتخاب چندین دامین است. Free access.camera
7 NIGHTOWL این سرویس رایگان برای دوربین های DVR و IP برند Nightowl ارائه شده است. Free Nightowl
8 SWANN این سرویس رایگان برای دوربین های DVR و IP برند Swann ارائه می‌شود. Free Swann
9 ZONEEDIT دارای استاندارد صنعتی در زمینه مدیریت Internet Domain Name. Free Zoneedit
10 THATIP این سرویس بدون توجه به تعداد دفعات تغییر آدرس Dynamic IP ، به کامپیوتر شما در بستر اینترنت یک نام اختصاص می‌دهد. Paid ThatIP
11 EASYDNS هاستینگ DNS، مدیریت domain name و ثبت دامین. Paid Easydns
12 CHANGEIP ChangeIP.com دارای زیرساخت DNS همراه با انطعاف پذیری خوبی است که شما انتظار دارید. Free Changeip
13 DNSEXIT خدمات رایگان DNS را به كسب و کارهای مختلف و كاربران اینترنتی ارائه می‌دهد. Free Dnsexits
14 DNSMADEEASY با سال ها تجربه، خدماتی مطمئن و قیمت رقابتی، DNSMadeEasy اولین انتخاب برای شرکت هایی است که به ایمیل یا خدمات DNS نیاز دارند. Paid Dnsmadeeasy
15 DYNIP یکی از اولین ارائه دهندگان خدمات DNS تاکنون می‌باشد. DynIP می تواند به شما کمک کند تا به خوبی از اتصال به اینترنت بهره مند شوید. Paid Dynip
16 DYNS تعدادی سرویس رایگان و premium مرتبط با DNS را برای استفاده در منزل یا محل کار ارائه می‌دهد. Both Dyns
17 AFRAID.ORG هاست ها هم برای LAN شما کار خواهند کرد. اگر دارای اتصال LAN برای دسترسی به اینترنت هستید می توانید هاست ها را به آدرس های IP اختصاصی (حتی آدرس های IPv6 خصوصی) تغییر دهید و آن ها در شبکه شما به خوبی کار خواهند کرد. Free Afraid.org
18 ULTRADNS شرکت UltraDNS، ارائه دهنده پیشرو در زمینه خدمات مدیریت DNS می‌باشد. Free Ultradns
19 SECUREPOINT می‌توانید حداکثر 5 هاست رایگان ایجاد کنید. این سرویس برای مشترکین non-securepoint نیز رایگان است. Both Securepoint
20 DYNDNSS ارائه دهنده DDNS رایگان که در آلمان مستقر است. Free Dyndnss
21 DUCKDNS ارائه دهنده DDNS رایگان که در آلمان مستقر است. Free Duckdns
22 EASTERNDNS این سرویس رایگان برای دوربین های DVR و IP برند East Security ارائه شده است. Free Easterndns
23 123DDNS این سرویس رایگان برای دوربین های DVR و IP برند East Security ارائه شده است. Free 123ddns
24 LAVIEW این سرویس رایگان برای دوربین های DVR و IP برند Laview ارائه شده است. Free Laview
25 GHI این سرویس رایگان برای دوربین های DVR و IP برند GHI ارائه شده است. Free Ghis

مجموع رتبه (0)

0 از 5 ستاره
  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید