آخرین اخبار

This is some blog description about this site

چگونه دسترسی به پیام رسان واتس اپ را در شبکه خود مسدود کنیم؟

چگونه دسترسی به پیام رسان واتس اپ را در شبکه خود مسدود کنیم؟

گرچه اساس ایجاد شبکه های اجتماعی کارکرد مثبت آن دراطلاع رسانی و آگاهی بخشی بوده است اما آنچه امروزه جامعه ما با آن مواجه است چیزی غیر از آن می باشد. دراین مقاله می آموزید که چگونه دسترسی به پیام رسان واتس اپ را درشبکه خود مدیریت کنیم.

 

باید پذیرفت تولید هر ابزاری بدون تاثیر پذیری از بافت فرهنگی و اجتماعی آن نخواهد بود. با توجه به اهمیت و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در عصرحاضر این بستر به یکی از نقاط بالقوه آسیب پذیر و خطرناک بدل شده است. به منظور مصون سازی این بستر از تهدیدات موجود در جهت حفظ امنیت ملی توجه و پرداخت سریع و درعین حال نظامند معقول و هدفمند ضروری است. سودمندی شبکه های اجتماعی برای سازمانها همانند سایر رسانه ها بیشتر از اینکه به ماهیت خود آن رسانه بستگی داشته باشد، به رویکرد سازمان ها در مقابل آنها و میزان بهره برداری مناسب ازآنها بستگی دارد.

گاهی اوقات دسترسی به این شبکه ها در زمان های نادرست مثل زمان های کاری باعث می شود ساعت مفید کاری افراد تحت تاثیر قرار بگیرد در این شرایط ممکن است به این نتیجه برسید این شبکه ها می تواند مفید باشد.در گزارش قبل نحوه مسدود کردن پیام رسان تلگرام را آموزش دادیم دراین گزارش نحوه مسدود کردن پیام رسان واتس اپ را خواهید آموخت.

برای مسدود کردن دسترسی به اپلیکیشن WhatsApp کافی است در فایروال شبکه خود، دسترسی به رنج IP های موجود در این لینک را مسدود نمایید.

جهت مسدود سازی واتس اپ به وسیله فایروال میکروتیک، مطابق زیر عمل نمایید:

ابتدا فایل زیر را دانلود کرده و به صورت Drag & Drop در قسمت Files قرار دهید.

WhatsAppIP.rsc

این رنج ها  با استناد به سایت whatsapp.com بدست آمده است.

سپس می بایست اقدام به Import نمودن این فایل نمایید. برای این منظور مطابق تصویر به مسیر New Terminal رفته و دستور زیر را اجرا نمایید.

 

  import file-name=WhatsAppIP/ 

نحوه مدیریت دسترسی نرم افزار واتس اپ 

سپس به مسیر IP -> Firewall -> Filter Rules رفته و در ابتدای رول ها اقدام به افزودن Rule ای مطابق تصویر زیر نمایید.

چگونه دسترسی به پیام رسان واتس اپ را مدیریت کنیم؟

با این رول دسترسی تمام کاربران به سرورهای واتس اپ را مسدود نموده اید.

چگونگی مسدود کردن واتس اپ در شبکه

آموزش مسدود کردن واتس اپ در شبکه های شخصی

با تنظیم فیلدهایی نظیر Src Address در Rule بالا، می توانید دسترسی برخی کاربران به واتس اپ را مسدود نمایید.

درجوامع پیشرفته دنیا رعایت زمان و مکان یکی از عوامل پیشرفت بوده که امید است بدون ایجاد محدودیت بتوان فرهنگ سازی انجام داد.

مجموع رتبه (0)

0 از 5 ستاره
  • مهمان - احمدی

    سلام.ممنونم از اطلاعات مفیدتون. اگه بخوایم توی یه شبکه ورک گروپ که با میکروتیم اینترنتش تقسیم میشه بعضی از کامپیوترایی که یه نرم افزار اختصاصی شرکت روشون نصب هست اینترنتشون فقط برای اون نرم افزار استفاده بشه و مثلا نتونن از تلگرام یا مرورگرشون استفاده کنن باید چکار کرد؟ مثلا از پنجاه تا یوزر بیستا اینترنت کامل داشته باشن، از ده نفری که اون برنامه شرکت رو استفاده میکنن هم شیش نفر اینترنت کامل و چهار نفر دیگه فقط اینترنتشون مختص نرم افزار شرکت باشه. خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید.

    دوست دارم 0 لینک کوتاه:
  • مهمان - سینا

    با سلام
    لینک دانلود فایل خراب میباشد
    لطفا اصلاح بفرمایید که بتونیم استفاده کنیم
    با تشکر

    دوست دارم 0 لینک کوتاه:

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید