آخرین اخبار

This is some blog description about this site

چگونه firmware سوییچ‌های التکس را upgrade کنیم؟

چگونه firmware سوییچ‌های التکس را upgrade کنیم؟

OS سوییچ‌های التکس نیز همانند سیستم عامل‌هایی که استفاده می‌کنیم هر چند وقت یکبار بایستی بروز رسانی شوند. این فرآیند می‌تواند به دلایل مختلفی انجام شود برای مثال ممکن است شما سخت افزار یا ماژول جدیدی به سوییچ  خود اضافه کنید و بر همین اساس سیستم عامل شما هم باید این ماژول را پشتیبانی کند و یا اینکه قابلیت جدیدی از نظر نرم افزاری به OS ها اضافه شده است که شما با بروز رسانی به OS جدید می‌توانید از این قابلیت جدید استفاده کنید و در نهایت اگر Bug ای در سیستم عامل های قدیمی وجود داشته است و در نسخه جدید برطرف شده است شما می‌توانید با بروز رسانی به نسخه جدیدتر این Bug را برطرف کنید.

 

خوب قبل از اینکه به سراغ آموزش برویم یک سری نیازمندی‌های اولیه و تذکرها وجود دارد که شما باید آنها را رعایت کنید. شما می‌توانید OS خود را از طریق یک TFTP سرور موجود روی شبکه نصب و بروز رسانی کنید. نرم افزارهای رایگان زیادی وجود دارند که ما در این آموزش از tftpd32 خود برای آپدیت Firmware  سویچ التکس خود استفاده می‌کنیم.با توجه به اینکه فرآیند Upgrade در حافظه Flash انجام می‌شود و تنظیمات روتر در NVRAM ذخیره می‌شود این دو‌چندان ارتباطی با هم ندارند اما بهتر است قبل از اینکه فرآیند Upgrade را انجام دهید از تنظیمات و پیکربندی‌های روتر خود Backup  بگیرید.

 

دستورالعمل بروز رسانی Firmware سوییچ‌های التکس:

ابتدا نرم افزار tftpd32 را از این لینک دانلود کرده و طبق تصویر زیر نرم افزار خود را برای حالت tftp server خود که به عنوان سرویس دهنده برای آپدیت میان افزار سوییچ التکس خود می‌باشد تنظیم کنید.  

در تصویر زیر ابتدا باید تنظیم کنیم که برنامه tftpd32 به عنوان سرور TFTP در شبکه شما فعالیت داشته باشد، بنابراین تیک گزینه TFTP Server را انتخاب می‌کنیم.

چگونه firmware سوییچ‌های التکس را بروزرسانی کنیم؟

در مرحله بعدی باید یک پوشه به برنامه مشخص کرده و فایل‌های آپدیت میان افزار را داخل این پوشه قرار دهیم و کارت شبکه فعال خود را به برنامه مشخص می‌کنیم که به عنوان رابط اینترفیس فعال برای TFTP Server فعالیت داشته باشد.

 چگونه firmware سوییچ‌های التکس را بروزرسانی کنیم؟

بعد از اینکه TFTP سرور را در شبکه راه اندازی گردید از برقراری ارتباط با TFTP سرور اطمینان حاصل کنید، اینکار را به سادگی با استفاده از Ping کردن TFTP سرور می‌توانید انجام دهید. حالا فایل Image مربوط به OS مربوطه را در TFTP سرور کپی کنید. 

برای تشخیس نوع OS سویچ‌های التکس خود ابتدا دستور زیر را وارد می‌کنیم .

console#show version

 چگونه firmware سوییچ‌های التکس را بروزرسانی کنیم؟

با توجه به تصویر بالا مدل OS سوییچ‌های خود mes2300  می‌باشد. به سایت eltex.org رفته و از قسمت پشتیبانی اقدام به دانلود firmware کنید. بعد از دانلود firmware مورد نظر آن را بر روی TFTP Server خود کپی شود. 

از دستور زیر برای آپلود از tftp server  بر روی Flash  سوییچ خود استفاده می‌کنید . 

در این مرحله firmware  سوییچ شما از روی tftp server  بر روی حافظه flash  سوییچ التکس شما قرار می‌گیرد.

console# boot system tftp://172.16.10.253/ mes2300_405.ros

  چگونه firmware سوییچ‌های التکس را بروزرسانی کنیم؟

و سپس برای راه اندازی بعدی بر روی firmware جدید دستور زیر را وارد می‌کنیم . 

console#show bootvar

  چگونه firmware سوییچ‌های التکس را بروزرسانی کنیم؟

با توجه به تصویر بالا active-image بر روی mes2300_405 راه اندازی شده است. در واقع سیستم عامل سوییچ التکس با این Firmware  بارگزاری شده است.

دستور زیر باعث تغییر Firmware سوییچ های التکس می‌گردد.

console#boot system inactive-image

 

مجموع رتبه (0)

0 از 5 ستاره
  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید