آخرین اخبار

This is some blog description about this site

افزایش امنیت اینترنت اشیاء (IoT) با نرم افزار سیسکو

افزایش امنیت اینترنت اشیاء (IoT) با نرم افزار سیسکو

افزایش امنیت اینترنت اشیاء (IoT) با نرم افزار سیسکو، سیسکو به دنبال ارتقاء امنیت دستگاه های IoT edge-attached با نرم افزارهای امنیتی جدید است که امکان محافظت از دارایی ها و تجهیزات صنعتی را در محیط های شبکه‌ای می دهد.

سیسکو معماری امنیتی فراگیر Cisco Cyber Vision را برای اینترنت اشیاء محیط های صنعتی (IIoT) ارائه می‌دهد که برای شناسایی دستگاه ها و تجیهزات صنعتی متصل به Cisco IIoT به کار گرفته می‌شود.با ما همراه باشید تا در ارتباط با افزایش امنیت اینترنت اشیاء (IoT) با نرم افزار سیسکو دانش فنی خود را بالا ببرید.

سال گذشته، سیسکو خانواده جدیدی از سوئیچ ها مانند Cisco Catalyst IE3x00، نرم افزارها، ابزارهای برنامه نویسی گوناگون و طرح های مختلفی را ارائه داد تا IoT و شبکه های صنعتی را با شبکه سازی مبتنی بر هدف یا Intent-Based Networking ادغام کند و امکان مانیتورینگ و توسعه نرم افزاری صورت پذیرد.

Cisco Cyber Vision چیست ؟

سیسکو با ارائه معماری امنیتی برای Industrial Internet of Things نرم افزاری را ارائه داد که از آن به عنوان Cisco Cyber Vision یاد می‌‍شود که دارای نرم افزار کاربردی Cisco Edge Intelligence برای استخراج داده های IoT در لبه شبکه است و به گفته‌ی جو مالنفانت، مدیر پروژه اینترنت اشیاء سیسکو، با استفاده از آن گروه های فناوری اطلاعات و (Operation Technology (OT با همکاری هم می توانند اشکالات و نواقص پیشرفته و سطح بالا را به سرعت در محیط های IIoT تشخیص دهند.

 افزایش امنیت اینترنت اشیاء (IoT) با نرم افزار سیسکو

وی گفت: "این معماری می‌تواند تشخیص دهد كه ترافیک صنعتی نرمال چطور به نظر می رسد و اگر موردی غیر عادی وجود داشته باشد آن را شناسایی کند و به سرعت اطلاعات مربوطه را به مراتب و گروه های IT و OT انتقال دهد.

ویکاس بوتانی، معاون مدیریت تولید بخش تجاری اینترنت اشیا IoT سیسکو، در یک وبلاگ درباره اطلاعیه ای که در رویداد Cisco Live اروپا در بارسلونا منتشر شد نوشت: معماری امنیتی Cisco Cyber Vision به دنبال حل چالش های متعددی است که در سطوح مختلف Industrial Internet of Things IIoT وجود دارد.

او اظهار داشت که پروژه های IIoT در حالت عملیاتی معمولاً فاقد دارایی ها و تجهیزات به روزی هستند و دارای الگوهای ارتباطی ساده امنیتی و عادی می‌باشند که امکان نفوذ و رخنه بر آن‌ها به سادگی انجام می‌گیرد. به دلیل آن که بر شبکه های صنعتی کنترل کاملی وجود ندارد، امکان به خطر افتادن امنیت سایبری، تهدید خرابی و قطع سیستم و افزایش خطرات متعدد برای افراد و فرآیندهای مختلف صنعتی وجود خواهد داشت.

او ادامه داد: اگر چه داده های شبکه های IIoT از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و عمدتا در محیط هایی با پروتکل های خاص وجود دارند اما برای بخش بزرگی از حوزه فناوری اطلاعات و مجموعه های امنیتی ناشناخته هستند و به همین دلیل می‌توانند باعث گمراهی شوند و روند حل مشکل و برطرف کردن ایرادات را مختل کنند. به همین دلیل نیاز است تا از یک سیستم امنیتی سطح بالا و قدرتمند جهت تجزیه و تحلیل و پردازش بر این دیتاها استفاده کنیم به همین جهت Cisco Cyber Vision می‌تواند این نیاز را برآورده کند.

بوتانی ادامه داد: به کارگیری نرم افزار Cisco Cyber Vision که در شبکه IoT Cisco قرار می‌گیرد، امکان شناسایی تجهیزات و دارایی های شبکه و همچنین رمزگشایی جریان فرآیندهای خاص صنعت با استفاده از فناوری Deep Packet Inspection DPI و با ترکیبی از قوانین خاص OT و اطلاعاتی از تیم تحقیقاتی Talos سیسکو، تجزیه و تحلیل و نظارت بر مشکل در کوتاه ترین زمان فراهم می‌شود.

 افزایش امنیت اینترنت اشیاء با نرم افزار سیسکو

اطلاعات جمع آوری شده توسط Cisco Cyber Vision همچنین می تواند برای توسعه سیاست های تقسیم بندی در موتور سرویس شناسایی هویت سیسکو یا Identity Service Engine ISE برای کنترل دسترسی و تقسیم بندی در مرکز DNA جهت مدیریت متمرکز استفاده شود. او ادامه داد: ایده آن است كه به گروه های IT و OT اجازه دهیم تا تهدیدها را در محیط های عملیاتی به طور کامل خنثی کنند - فرآیندی كه امروزه می‌تواند به صورت manual انجام پذیرد و نیازی به ایجاد تغییر در ملزومات نخواهد بود.

سیسکو اظهار داشت كه Cisco Cyber Vision همچنین می تواند داده ها را به سیستم عاملهای اطلاعاتی و مدیریت رویدادهای third-party مانند IBM QRadar و Splunk منتقل كند.

Cyber Vision مبتنی بر فناوری سیسکو سال گذشته مجهز به تکنولوژی Sentryo شد. فناوری Sentryo تشخیص مشکل و تهدید را در زمان برای شبکه های IIoT ارائه می دهد. فناوری Sentryo شامل موجودی دارایی ، نظارت بر شبکه و سیستم عامل اطلاعاتی و همچنین از جمله سنسورهای لبه شبکه‌ای است که جریان شبکه را تجزیه و تحلیل می کند.

مالنفانت عنوان کرد: نرم افزار جدیدی که Cisco Edge Intelligenceنام دارد، روی بسته های IoT سیسکو اجرا می شود و با ادغام دیتاها با یکدیگر جریان یکنواختی را از لبه به سمت محیط پابلیک یا سیستم های third-party ایجاد می کند .

به عنوان مثال ، اگر یک بازوی رباتیک در یک سیستم نیاز به تعویض داشته باشد، می توان از راه دور اطلاعاتی در مورد مشکل ارسال کند. مالنفانت گفت: Edge Intelligence این داده ها را استخراج می کند و این اطلاعات را در اختیار تیم OT قرار می دهد که می توان برای رفع مشکل از آن استفاده کرد.

مجموع رتبه (0)

0 از 5 ستاره
  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید