آخرین اخبار

جدیدترین رکورد سرعت اینترنت توسط مهندسان دانشگاه لندن به ثبت رسید
دوشنبه, 19 آبان 1399 00:34

به گزارش نوران نیوز، رکورد سرعت انتقال دیتا توسط گروهی از مهندسان انگلیسی در دانشگاه لندن شکسته شد. این رکورد جدید نسبت به رکورد قبلی که توسط تیمی در ژاپن ثبت شده بود، پنج برابر سریع تر است.

این گروه که متشکل از کارشناسان و متخصصان شبکه می باشد با همکاری دو شرکت Xtera و KDDI Research توانستند با موفقیت به سرعت انتقال اطلاعات ۱۷۸ ترابیت بر ثانیه (معادل 178 میلیون مگابیت بر ثانیه) برسند. این به معنی آن است که می توان در کسری از ثانیه یک مجموعه کامل از تمامی کتاب های دنیا را به آسانی دانلود نمود!

رکورد سرعت اینترنت توسط مهندسان دانشگاه لندن

با فراگیر شدن ویروس COVID-19، تقاضا و نیاز افراد و سازمان ها برای برخورداری از سرویس های ارتباطات پهنای باند افزایش یافته است. در این شرایط بخصوص، انعطاف پذیری، قابلیت گسترش پذیری و بهره مندی از قابلیت های متنوع برای شبکه‌های پهنای باند بیش از پیش نزد همگان اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است بطوریکه بسیاری از کشورها برنامه ریزی های مختلفی جهت انجام سرمایه گذاری های کلان در این حوزه انجام می دهند.

لازم به ذکر است مهندسان توانستند این رکورد را از طریق انتقال دیتاها در طیف گسترده تری از رنگ‌ها یا طول موج‌ها نسبت به آنچه که معمولاً در فیبر نوری استفاده می‌شد، بدست آورند.

 

Prev Next
About the author