آخرین اخبار

This is some blog description about this site

CAPsMAN با پشتیبانی کامل از تمام نسخه ها به بازار آمد

CAPsMAN با پشتیبانی کامل از تمام نسخه ها به بازار آمد

 

توضیحات: شرکت میکروتیک امکان جدیدی را به نام CAPsMAN جهت مدیریت و کنترل سیستم های AP به بازار عرضه کرده است. این قابلیت جدید در RouterOS این امکان را می دهد که از  راه دور و بدون نیاز به اتصال به هریک از Access Point ها آنها را کنترل نمایید. 

 برای این کار کافیست دستگاه را در حالت CAPs تنظیم کنید و سپس به‌صورت خودکار شروع به شناسایی و کنترل دستگاه ها می کند.

با استفاده از این روش با تغییر یک تنظیم به آسانی، بلافاصله تمامی APهای شما تنظیمات جدید را خواهد گرفت.

CAPsMAN بر روی تمامی روترها قابل اجرا می باشد در نتیجه نیازی به تغییر سخت‌افزار ندارند، همچنین دستگاه های قدیمی تر با ارتقا RouterOS آنها بسادگی این قابلیت را اجرا خواهند کرد.

سیستم CAPsMAN این اجازه را می دهد که به سرعت شبکه های گسترده ای را ایجاد کنید. انواع روتربرد میکروتیک جدید به همراه قابلیت CAPsMAN از کارخانه به بازار عرضه می شوند بنابراین شما به‌ سادگی با فشار یک دکمه دستگاه فوق را به شبکه CAPsMAN اضافه خواهید کرد.

این قابلیت با اتصال در هر دو لایه‌ی 2 و 3 بین CAPs Manager و AP شما کار می‌کند و نه‌تنها تنظیمات AP را مدیریت، بلکه ترافیک آن‌ها را نیز کنترل  می کند. 

امکان CAPsMAN به‌ صورت جداگانه در پکیجی به نام “Wireless-FP” برای OS v6.13 ارائه شده و در پکیج OS v6.14 به‌عنوان گزینه‌ی موجود است که با یک کلید فعال خواهد شد.

 

امکان جدید CAPsMAN در روتربردهای میکروتیک

CAPsMAN در حال حاضر به‌صورت عمومی به بازار عرضه شده است. کافیست دستگاه های خود را به RouterOS v6.14 ارتقا داده و با یک Reboot، روتربرد شما دارای ویژگی CAPsMAN خواهد شد. 

فقط کافیست دکمه را فشار دهید تا دستگاه شما به نزدیک‌ترین کنترل‌کننده‌ی CAPsMAN متصل شود. 

 

معرفی CAPsMAN در روتربردهای میکروتیک

 

نکته شکل: در شکل فوق (Cloud Core Router (CCR مرکز کنترل CAPsMAN است و بالای ساختمان ها 2 عدد SXT میکروتیک جهت برقراری لینک وایرلس وجود دارد که به CCR متصل هستند. همه دستگاه های cAP موجود در ساختمان ها به وسیله CAPsMAN کنترل می شوند. همچنین همان طور که در شکل می بینید همه کامپیوترها و دستگاه های وایرلس به Access Point ها متصل هستند.

 

مجموع رتبه (1)

5 از 5 ستاره
  • مهمان - shnf

    با سلام
    در صورت امكان راهنماي پيكربندي را نيز ارائه نماييد
    ممنون

    دوست دارم 1 لینک کوتاه:
  • با سلام
    متشکر از توجه شما. تیم فنی ما در حال نوشتن مقاله ای در این خصوص می باشند. در مقاله های آتی این مطلب را درج خواهیم نمود.
    با تشکر

    دوست دارم 2 لینک کوتاه:
  • مهمان - حمیدرضا

    دارای رتبه 5 از 5 ستاره

    با سلام و احترام
    اینطور که متوجه شدم cap برای کنترل متمرکز اکسس پوینت ها استفاده میشه ، تو شکل تو ساختمون به جای چهار تا cap نباید یه دونه وجود داشت و اون چهار تا روتر برد باشه؟

    دوست دارم 0 لینک کوتاه:
  • با سلام
    کاربر گرامی در تنظیمات Capsman به طور کلی یک روتر همیشه نقش مدیریت سایر کلاینت های وایرلسی را دارد که CAPsman به آن گفته می شود و سایر اکسس پوینت که قرار از روتر capsman تنطیمات را دریافت کنند در نقش CAP عمل می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر ما مقاله ای در این خصوص آماده کرده ایم که لطفا آن را مطالعه فرمایید.

    دوست دارم 0 لینک کوتاه:
  • مهمان - علی

    با سلام
    از اساتید گرامی سوال دارم ک من روی cAP2n به کمک Rb1100 یه شبکه با قابلیت mesh ره انداختم و حالا که میخوام ببرمش از طریق CAPsMAN رادیو هامو تنظیم کنم DHCP تنظیم شده روی 1100 انتقال پیدا نمیکنه.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید یا راه ارتباطی تماس تلفنی با کارشناسان رو برام بفرستید.
    با تشکر از همکاری شما

    دوست دارم 0 لینک کوتاه:
  • مهمان - mbm

    سلام
    من capsman را راه اندازی کردم و تمام تنظیمات را انحام دادم ولی زمانی که وارد تب CapInterface میشم و cap مورد نظرم رو باز میکنم توی حالت RUnning قرار نداره
    چطور میشه cap مورد نظر رو توی مد Runing قرار داد ؟؟؟

    دوست دارم 0 لینک کوتاه:

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید