آخرین اخبار

 طرح آزمایشی تردد خودروهای بدون راننده از چهارشنبه یازده فوریه (۲۲ بهمن)، در حالی در چهار شهر کاونتری، میلتون کینز، گرینویچ و بریستول بریتانیا به اجرا در آمد که دولت بریتانیا برای اجرای این طرح ۱۹ میلیون پوند بودجه در نظر گرفته بود.

 

مایکروسافت نخستین بار پنج ماه پیش , در کنفرانس Recode از برنامه ترجمه آنی Skype Translator پرده برداری کرده بود.

یکشنبه, 02 آذر 1393 07:34

کابل های فیبرنوری

یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه فنی دانمارک ( اولین گروهی بود که به سرعت انتقال یک ترابیت در سال 2009 دست یافته بود) ، امروز موفق شده سرعت خیره کننده‌ی 43 ترابیت بر ثانیه را در یک فیبر نوری آن هم تنها با یک مخابره کننده‌ی لیزری بدست آورد. 

 

پیش تر خبر "خرید نوکیا توسط مایکروسافت و تغییر نام سری لومیا"را خواندید و اما در ادامه کمپانی نوکیا پس از فروش بخش تولید تلفن‌های‌هوشمند خود بیکار ننشسته و علاوه بر ارائه‌ی سرویس نقشه‌ی Here، در حال تحقیقات و توسعه در زمینه‌ی شبکه‌های موبایل است.

 در خبر "ماجرای گوشی های ویندوزی در سال2014"خواندید که در سال 2014 بر شمار شرکت هایی که گوشی هایی با سیستم عامل ویندوز تولید می کنند افزوده شد و بیش از ۲۲گوشی هوشمند جدید اعم از لومیا های نوکیا و مدل های دیگر شرکت هایی چون آلکاتل و اچ تی سی معرفی شده اند اما اکنون مایکروسافت یک گام دیگر به تغییر برند "نوکیا" از گوشی‌های ویندوزی لومیا نزدیک‌تر شده اما همچنان این برند را روی گوشی های رده‌ پایین تولیدی خود حفظ خواهد کرد.اولین گوشی لومیا که برند نوکیا را دیگر به همراه نخواهد داشت به زودی تولید می‌شود، اما برند نوکیا از تمام گوشی های این شرکت به‌طور کامل حذف نخواهد شد و روی گوشی های رده پایین باقی خواهد ماند.

 در خبر "اینترنت اشیاء در متروی لندن" خواندید که شرکت مایکروسافت از همکاری‌هایی با Telent (شرکت انگلیسی ارائه دهنده ی خدمات اینترنتی) و CGI (شرکت مشاوه ی تکنولوژی) خبر داده است تا با استفاده از اینترنت اشیاء (IoT)  شبکه پیچیده ی متروی لندن را هوشمند تر از حال حاضر کند و حالا می خوانید که کمپانی اینتل از یک مودم بی‌سیم برای استفاده از اینترنت اشیا پرده برداشته که می‌توان از آن در ابزار‌ها یا به بیان بهتر در لوازم خانگی چون قهوه‌جوش‌‌ها، یخچال‌ها و انواع اشیا این چنین استفاده کرد که قابلیت اتصال به شبکه‌ی اینترنت را از طریق کنترل با تلفن‌هوشمند ممکن می‌کند.

سه شنبه, 22 مهر 1393 08:24

میراکست (Miracast) چیست ؟

 تکنولوژی میراکست (Miracast) استانداردی است که برای انتقال داده‌های تصویری با کیفیت بالا، از طریق WiFi مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌کمک این فناوری، می‌توان صفحه نمایش بزرگ‌تری را به‌عنوان نمایشگر گوشی‌های تلفن همراه استفاده کرد و از تماشای فیلم‌های HD در اندازه‌ای بزرگ‌تر لذت برد و یا کار با اپلیکیشن‌ها را در سایزی متفاوت تجربه کرد. 

برآوردها نشان می‌دهد بانک‌ها در سراسر  جهان قصد دارند بودجه بیشتری را در بازار محصولات و خدمات آی تی مصرف کنند. نتیجه یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بانک‌ها قصد دارند بودجه آی تی خود را افزایش دهند. در این نظرسنجی که توسط شرکت  Temenos، یکی از عرضه‌کنندگان نرم‌افزارهای بانکداری انجام شده است ۱۹۸ نفر از مدیران ارشد بانک‌ها از سراسر جهان شرکت کرده‌اند. 

شنبه, 19 مهر 1393 10:09

سرعت اینترنت و امتیازات

مایکروسافت پژوهش هایی را بر روی سریع‌ترین ارائه دهنده‌های اینترنت ایالات متحده که سرعتی بالغ بر ۵۰ مگابیت بر ثانیه ارائه می‌دهند، انجام داده است که بر طبق آن ,اینترنت پرسرعت قابل اعتماد, برای شرکت‌های فناوری بسیار ضروری است.طبق این تحقیق از لحاظ آماری، فراوانی دانش‌آموزانی که از مناطق پرسرعت ایالات متحده در آزمون ورود به دانشگاه ACT قبول می‌شوند 0.57 نسبت به شاخص کل بالاتر است .

سه شنبه, 15 مهر 1393 08:40

iCloud برای ویندوز

شرکت اپل قرار است خدمات ذخیرش ابری یا iCloud خود را برای کاربران سیستم عامل ویندوز نیز عرضه کند.

صفحه1 از2